Eldres dag og «fridag».

Denne perioden valgte jeg å ha bare 90 % stilling, men det har sjelden blitt tid til å ta fri. Fredag var det ingen avtaler, og da passet det godt å ta ei langhelg på hytta.

Torsdag var det møte i hovedutvalg for samfunnsutvikling. Både før og etter det møtet kom flere av politikerne innom kontoret mitt. Det var samtaler og spørsmål om konstituerende møte kommende mandag. Rådmannen ble bedt om å sjekke lovverket slik at vi har alt klart om det skulle skje noe uventet.
Etter forespørsel fra leder i frivilligsentralen utformet jeg et skriv som Selbu Næringsforum kunne sende til sine medlemmer med oppfordring om å støtte årets TV-aksjon. Daglig leder i Næringsforumet skrev under og videreformidlet det.
Redaktør i Nea Radio stakk innom for å gjøre et intervju om TV-aksjonen og stafetten som ble igangsatt med Selbu Næringsforum. Etter at de fikk informasjon om dette på onsdag, gjorde vi avtale om intervju. Vi fant begge ut at presentasjon av pressemeldingen var godt dekkende, og jeg avsto derfor fra ytterligere kommentarer.
Ansvarlig ingeniør for vegsaker i kommunen utformet et brev til Statens Vegvesen etter vedtak i formannskapet på tirsdag om å sende en henvendelse om ulike forhold i tilknytning til anleggsarbeidene i Stigamælen. Hun har hatt jevnlig kontakt med Vegvesenet og entreprenør uten å ha nådd frem.
Jeg skrev under sammen med henne, og nå har vi endelig fått tilbakemelding. På Nea Radio hørte jeg lørdag at kontrakten med entreprenøren blir hevet, og at prosjektansvarlig ved Statens Vegvesen «la seg flat» for manglende reaksjoner på våre henvendelser og mangelfull og delvis feil informasjon. Håper inderlig de kommer i gang igjen snart slik at vegen blir ferdig neste høst som planlagt.
Sør-Trøndelag fylkeskommune har sendt skolebruksplan 4 ut på høring. Etter henvendelse fra rektor ved Selbu videregående skole fikk vi avtalt møte med ordførere og sentrale skoleledere i Neadalen kommende uke, slik at vi kan samordne uttalelser eller muligens sende en felles.
Mye av dagen ble brukt til å fortsette rydding og kopiering av diverse saker jeg ønsker å ta vare på, og som også skal arkiveres når jeg har lagt det inn i «leselig» format.
Torsdag var FN´s  internasjonale eldredag. Jeg har i flere år deltatt på markeringen av denne dagen. Som vanlig var det pensjonistforeninga som sto som arrangør, og etter samtale med leder der, møtte jeg opp på Eldresenteret etter arbeidstid. Jeg liker å lese dikt, og fikk lov til å bidra med to dikt og takke for mange fine stunder sammen med pesnsjonistene i bygda. De er en utrolig stor ressurs som bidrar flere ganger hver uke med å berike hverdagen for hverandre og for alle som møter opp på kaffeen og på ulike arrangementer.

Kommende uke er min siste hele uke som ordfører, og det er ikke så mange møteavtaler. Fremdeles er det en del å gjøre på kontoret, og konstituerende møte neste mandag må planlegges, så dagene blir sikkert som vanlig fylt opp med diverse gjøremål.

 

Legg igjen en kommentar

