Ferien er over.

Etter en lang ferie, er det nå på tide å komme i gang med siste innspurt før jeg gir fra meg ordførerklubba etter høstens valg.

Selv om sommerværet ikke har vært slik vi helst ønsker det, har jeg hatt en fin ferie. Jeg har vært på busstur, hatt barnebarn «på lån» og vært sammen med slekt og venner. Den siste uken har jeg vært mye ute i skog og mark, noe som er godt både for kropp og sjel.
Selv om temperaturen i vannet langt fra var behagelig, ble det også i år bading i Selbusjøen. Sammen med barnebarn som utfordret bestemor, ble det raske svømmeturer både på Nessøra og i Skultrøraset.
Varaordfører tok over ansvaret i tre uker. Da hadde jeg fri, mens jeg de andre to ukene, var tilgjengelig på telefon. Jeg har behandlet epost, hatt et telefonmøte og vært innom kontoret noen ganger for attestere fakturaer og snakke med ansatte i sekretariatet.
Siste uke deltok jeg på Statens Vegvesen sitt informasjonsmøte om arbeidet i Stigamelene. Selve vegen vil ikke bli utbedret, men det blir i alle fall gang- og sykkelveg etter at vegstrekningen har stått uferdig i 27 år. Den gangen ble arbeidet avsluttet på grunn av at budsjettet var oppbrukt, og da var ikke gangfelt med i planene. Endelig har vi nådd fram etter at mange ordførere før meg har jobbet iherdig med saken.

Kommende uke er det bare en dag som er belagt med møte. Mange ansatte kommer nå tilbake fra ferie, og  jeg har som vanlig flere saker som må følges opp.

Legg igjen en kommentar

