Vellykket Selbumartna.

Nok en vellykket Selbumartna er over. Dyktige arrangører, dugnadfolk, utstillere og underholdningsaktører sørget for en trivelig  20-årsmarkering som var godt besøkt både på dagtid og kveldstid.

Siden det ikke var noen møter på dagtid torsdag, valgte jeg å være heime med datter og barnebarn som var på besøk.
Torsdag kveld deltok jeg på generalforsamling i Selbu Tomteselskap. Der er det nå ansatt ny daglig leder, og bare en av styremedlemmene hadde sagt nei til gjenvalg. Selskapet har tett samarbeid med andre eiendomsutviklere i bygda, og på Selbumartnan hadde flere aktører felles stand der tomteområder i bygda ble presentert.

Fredag morgen var det informasjon om skateparker. I flere år er det arrangert scateskole i Selbu, og en av de som er instruktør der, viste oss ulike parker som er bygd rundt omkring i landet.
Jeg ba administrasjonen legge fram en sak til formannskapet der vi kan gi klarsignal til at det jobbes med å utarbeide planer for et område som kan brukes til formålet. Vi har i flere år diskutert hvor dette evt. bør etableres uten å ha konkludert. Kostnaden ser ikke ut til å være avskrekkende, men det må gjøres et godt forarbeid før vi kan ta endelig stilling til om det skal realiseres.
Sammen med sekretær gjennomgikk jeg  protokoller fra onsdagens møter, attesterte fakturaer og åpnet post, før jeg foretok den offisielle åpningen av Selbumartnan.
På fredag var det dessverre kaldt og surt med litt regn, men både lørdag og søndag var det sol og varmt.
Som vanlig var det mye fin underholdning fra scena. Ungdommer fra Selbu har spilt inn sin egen CD, og derfra fikk vi presentert noen låter. Dette er et flott tiltak med mange ulike innslag. Takket være kulturskolen og aktive foreldre er det enormt mange dyktige musikere og vokalister som gjerne stiller opp og gir publikum flotte opplevelser.
Mange hadde på tross av været møtt fram til åpningen, men lørdag og søndag var det trangt både mellom bodene og inne i teltet.
Jeg sto på stand for kommunen et par økter på lørdag. Som vanlig var det mye barnebarna ønsket seg, og selv fant jeg også ting å kjøpe i bodene. Det meste av tiden ble imidlertid brukt til å snakke med kjente. Arrangøren, Selbu Teaterforum, kaller denne helga for «årets triveligste helg», og det slutter nok mange seg til. Det gjør i alle fall jeg, og jeg gleder meg allerede til neste års Selbumartna.
Takk til arrangøren som i mange år har tatt på seg ansvaret for Selbumartnan, og takk til de som i sin tid tok initiativ til dette flotte arrangementet.

Kommende uke er den siste arbeidsuken før jeg tar ferie. Allerede denne uken blir jeg ikke på kontoret på onsdag og torsdag, men jeg er selvsagt som vanlig tilgjengelig på telefon.

Legg igjen en kommentar

