Forberedelser.

De to siste dagene har jeg ikke hatt så mange avtaler. Jeg prøver alltid å forberede meg godt til møter, og da er det greit med en timeplan som gir rom for det utenom kveldstid og helg.

Torsdag morgen var jeg innom kontoret for å ta ut post og starte forberedelser til FS og eiermøte i Selbu Energiverk før begravelsen til vår kjære partileder.
På kveldstid deltok jeg i generalforsamling på Selbuskogen Skisenter der mange av aksjeeierne var representert. Dette er et interkommunalt anlegg, og idrettslag både i Stjørdal og Selbu har eierandeler i tillegg til kommunene, en privatperson, Selbu Sparebank og Trondos.
Nylig ble en nyetablert rulleskiløype og et skiskytteranlegg tatt i bruk for første gang, så nå er det blitt et flott helårsanlegg. I alt er det lagt ned ca. 20.000 dugnadstimer, og når tippemidler er utbetalt, skal senteret etter planene være bortimot gjeldfritt.
Årets regnskap viser et lite driftsunderskudd, men sesongen 2014 /15 er kanskje en av de best besøkte. Antall sesonkort har økt med 24 %.

Fredag tok jeg det litt med ro heime før jeg dro til Vikvarvethallen for å ønske ansatte i TrønderEnergi velkommen til bygda. Det gjorde jeg med å bruke deler av min presentasjon med bilder fra næringsliv og kultur.
Etter at jeg kom tilbake på kontoret fortsatte forberedelser til mandagens formannskapsmøte, planutvalg og møter i Selbu Energiverk.
Flere store saker skal behandles i formannskap og planutvalg. Det er blant annet tertialrapport, første gangs behandling av områdereguleringsplan for Garberg – Øystrand, andre gangs behandling av reguleringsplan for Botn- Dyrdalslia, budsjettrammer for 2016, bygging eller rehabilitering av ungdomsskole, rehabilitering av Selbu Bygdemuseum og bioanlegg på Bellflata.
Etter lunsj fikk jeg besøk av en partifelle og hadde samtaler med rådmann og en saksbehandler.

Siden det er mange møter på mandag , måtte også noen timer i helga brukes til å gå igjennom sakspapirer, men jeg fikk med meg noen kamper på Selbucupen i handball. Lørdag satt jeg i sekretariat på en minibane, og søndag var jeg bare «bessmor» og heiagjeng. Det er ekstra moro å se på de aller minste som tar alt med ro og stort sett har samme spilleglede om de vinner eller taper.

Mandag blir en hektisk dag med mange møter. Tirsdag er det tid for å jobbe på kontoret, og resten av uken skal jeg delta på landsstyremøte i LVK på Senja. Der er det satt av tid til fjordtur og omvisning på øya, så da blir det litt ferie i tillegg til styremøte.

Legg igjen en kommentar

