Kontordager og gruppemøte.

Før alle møter i kommunestyret har vi gruppemøte der sakskartet blir gjennomgått. Det er også nyttig for meg å få mulighet til informere mine samarbeidspartnere og drøfte saker som tas opp i fora der jeg representerer kommunen.

Torsdag var det ingen møter, men noe tid ble brukt til å gå igjennom sakene til kommunestyret før kveldens gruppemøte.
Jeg tok i tillegg flere telefoner, behandlet epost, inngikk nye møteavtaler og så litt på sakene til hovedutvalg samfunnsutvikling sitt møte på fredag.  Når jeg har tid, går jeg igjennom saklista til hovedutvalgene, og det hender i blant at jeg deltar i deler av møtet alt etter hvilke saker som står på agendaen.
Selbyggen hadde et intervju med meg i forrige uke som jeg fikk oversendt for gjennomlesing. Jeg gjorde noen få mindre korrigeringer, men stort sett var det helt i tråd med det vi snakket om.
Siden jeg ikke hadde noen avtaler, valgte jeg å dra litt tidlig fra kontoret, men returnerte til gruppemøte på kveldstid.
I gruppemøtet drøftet vi sakene til mandagens kommunestyremøte. Der har vi blant annet NAV-samarbeid i Værnesregionen, salg av Myrstad og en utbyggingsavtale på saklista.
Først på agendaen står mange referatsaker som det vil bli gitt utfyllende kommentarer på og sikkert også stilt spørsmål til. Det gjelder nok først og fremst utredningen av samarbeid innen plan, miljø og landbruk i Værnesregionen.
Siden det er kulturskoleuke, har vi bedt kulturskolen bidra med litt underholdning før saksbehandlingen starter. Rektor i kulturskolen bekreftet i en epost at de vil bidra med sang og musikk.

Fredag hadde jeg heldigvis ingen avtaler, for denne formiddagen var det faktisk «bessmor» som hadde best mulighet til å være sammen med ei influensasyk jente.
Etter lunsj dro jeg til kontoret, gikk igjennom epost, sendte forespørsel om deltakelse på vindkraftkonferanse i Selbu og hadde samtale med rådmannen om spørsmål som ble stilt i gruppemøtet.

Nå er det bare en uke igjen til påskeferien. De tre første dagene er timeplanen relativt fulltegnet, men som vanlig avtar aktiviteten når ferien nærmer seg.

 

 

Legg igjen en kommentar

