Program- og nominasjonsmøte i Selbu Arbeiderparti.

Da er endelig liste for Selbu Arbeiderparti til høstens kommunevalg vedtatt i nominasjonsmøte. Komiteen har gjort et godt arbeid, og det ble ikke fremmet noen endringsforslag i møtet.

Torsdag startet med frokostmøte som Selbu Næringsforum (SENFO)  hadde invitert til. Hovedtemaet der var offentlige anskaffelser. Det var ikke så stort oppmøte, men noen av medlemmene i SENFO fant temaet såpass interessant at de hadde avsatt vel en time av arbeidsdagen.
Innkjøpsansvarlig i kommunen redegjorde for lovverk og forskrifter vi må forholde oss til, og leder av Værnesregionen Innkjøp fulgte opp med å si litt om samme tema. Vi er tilsluttet Værnesregionen Innkjøp og drar nytte av den kompetansen de har.
Fra 2003 har vi vært med i et innkjøpssamarbeid med fylkeskommunen. Der sluttet vi oss til de avtaler de hadde. I Værnesregionen er vi selv med og avgjør om vi vil delta i felles innkjøp eller stå utenfor. Det betyr at vi nå har fått en langt friere ordning enn vi har hatt hittil. Uansett må vi forholde oss til de samme reglene. Det er ingen forskjell på liten og stor enhet i den sammenhengen. Regjeringen har også gitt klar beskjed om at vi må søke muligheter for besparelser på innkjøp for å kunne bruke mest mulig av tilgjengelige midler til tjenester.
Jeg fikk gjort avtale om fylkesmøte i LVK. Etter en samtale med nestleder, skal jeg bestemme sted for møte og sende ut innkalling.
I fjor kjørte jeg inn på martnasplassen i Røros sammen med hesteekvipasje fra Selbu som hadde med seg kvernstein. Dette var markering av at det var 100 år siden kvernsteinsdrifta ble avsluttet i Selbu. Torsdag kom en av dem innom med ei flott bildebok fra hele turen deres i den gamle ferdselsleia. Det var ei fin minnerik opplevelse i fjor, og de har planer om å gjenta turen til Rørosmartnan også i år.
Før jeg tok litt tidlig fri for å utrette et privat ærend, kikket jeg igjennom tilsendt utkast til program for kommunepartiet for kommende periode. Jeg er med i programkomiteen som ledes av kommunepartiets leder. Han hadde gjort en kjempejobb for å «sy sammen» et forslag, og jeg merket meg et par punkter som ble tatt opp i kveldens møte.
På kveldstid var det møte i kommunepartiet der vi vedtok programmet og valglista for kommende periode. Det var stort oppmøte, og mange fine diskusjoner. Flere av de nye på lista var aktivt med, noe som tegner godt for videre politisk arbeid. Gjennom alle mine år som politiker har aktiviteten i kommunepartiet skiftet, og jeg kan ikke huske sist vi hadde så fine møter med godt oppmøte som på de to møtene i januar i år.
Målet mitt med blant annet denne bloggen, har vært å få økt interesse for politisk arbeid. Jeg tror selvsagt ikke at det er bare den som har bidratt til det vi opplever nå, men åpenhet og innvolvering har uten tvil stor betydning. Nominasjonskomiteen har gjort en god jobb, og jeg er trygg på at alle på lista vil gjøre en god jobb om de får tillitsverv etter høstens valg.

Fredag planla jeg å være heime, men det ble en tur til Mebond for å ha noen samtaler. I tillegg har det i helga vært flere telefoner og noen mailer jeg har gitt svar på.
Litt tid ble brukt til forberedelser til styremøte i TrønderEnergi på mandag . Selv om jeg ikke har stemmerett i styret, er det greit å ha satt seg inn i utsendte saker på forhånd.
Trivelig besøk av barnbarn i helga, bidro til at jeg heldigvis måtte tenke på andre ting enn aktuelle saker.

Kommende uke er travel med mange møter og konferanse. Noen kvelder er heldigvis ikke fullt belagt, så da vil det forhåpentligvis bli litt tid til «å ta seg inn».

Legg igjen en kommentar

