Fin ferie og travle helligdager.

Det er alltid godt med noen feriedager, og spesielt trivelig er det å få være sammen med barnebarn ei hel uke. Siden dette også er ei travel tid med mange politiske møter, er jeg glad for å ha en varaordfører som strekker seg langt for å avlaste meg.

Noen eposter ble  åpnet i ferien, men det meste sto igjen til helga. Med mange møter på mandag, landsstyremøte i LVK i tre dager kommende uke og kommunestyremøte over neste helg, gikk mye av tida i helga med til forberedelser og behandling av post.
Kommuneplanens arealplan kommer til andre gangs behandling i kommunestyret neste mandag. Dette er en stor sak som vi har jobbet lenge med, og med utallige innspill og innsigelser til foreslåtte arealdisponeringer, er dette en av de mest krevende sakene å sette seg inn i. Vi skal behandle den i planutvalget på mandag, og selv om jeg blir bortreist det meste av uken, må nok ledige stunder på kveldstid brukes til å forberede meg på behandlingen av denne saken i kommunestyret.

Kommende uken åpner «Storstua i Barogarden». Dit er jeg invitert, men måtte takke nei på grunn av landsstyremøte. Heldigvis har varaordfører anledning. Han stiller også opp kommende helg på sykkeltur fra Røros til Trondheim sammen med representanter fra Røros, Tydal og Klæbu kommuner. Fra Selbu til Klæbu på søndag skal de ta Jøvra over Selbusjøen. Da kunne jeg ha sluttet meg til dem, men har valgt å prioritere privat selskap.

 

Legg igjen en kommentar

