Juleferie.

Som avslutning på  en travel høst er det mange sosiale sammenkomster siste uken før jul. Det er en fin tradisjon som bidrar til at skuldrene senkes, og tankene blir fyllt av minner, tradisjoner og juleforberedelser.

Torsdag var alle i rådhuset invitert på tradisjonell julelunsj. Før den startet fikk jeg epost fra redaktøren i Selbyggen som ba meg skrive noen ord om året som har gått og tanker for 2014. Dette skal være ferdig til tredje juledag, og derfor startet jeg umiddlebart med å skrive ned noen momenter. For å få mest mulig fri i julehelga, ferdigstilte jeg mitt bidrag på lørdag. Som vanlig ble det for langt, men det står selvsagt redaktøren fritt å kutte ned på innlegget. Mye har skjedd både lokalt, på nasjonalt plan og ellers i verden. Vi påvirkes av det meste, og derfor ble det vanskelig å forholde seg til den ene A4-siden det var bedt om.
I en samtale med saksbehandler for vindkraftsakene vi skal uttale oss om, fikk jeg gode råd om hvilke dokumenter det er viktigst å gå igjennom. Konsesjonssøknaden har mange vedlegg som gir utdypende informasjon om spesielle tema.
Fredag stakk jeg innom rådhuset for å hente ut konsesjonssøknadene, og selv om det er ferie, må noe tid i jula avsettes til lesing.  Jeg fikk også henvendelse fra Adresseavisen som ønsket en kommentar på disse sakene.
Vi har mange musikere på rådhuset og som tidligere år stilte de opp som nisseorkester ved julelunsjen. To medarbeidere underholdt med sang i tillegg til at det var allsang med kjente julesanger.
Etter et trivelig og godt måltid ryddet jeg på kontoret og hadde besøk av medpolitikere som var med på julelunsjen, før jeg  ønsket  god jul til rådmannen og andre medarbeidere i sentraladministrasjonen.

I jula skal jeg bruke mye tid sammen med slekt og venner, og første dag på kontoret blir ikke før 2. januar.

Jeg vil ønske alle ei god jul og et  godt nytt år!

Legg igjen en kommentar

