Endelig en hel dag på kontoret.

Etter å ha vært på «reise» et par dager denne uken, var det godt  å få en dag med tid til kontorarbeid og henvendelser om saker.

Mandag var det møte i revisjonsutvalget i Trønderenergi på Rosten. Der fikk vi informasjon om det generelle risikobildet i bedriften og hvordan det jobbes med dette.
Revisor var til stede og gikk igjennom en interimrevisjonsrapport. Her var det påpekt hva som er bra og hvor det er forbedringspotensiale. Dette kommer som en sak til styret, men i revisjonsutvalget går vi mer detaljert inn i slike saker.
Direkte fra Rosten kjørte jeg til rådhuset for å gå igjennom epost, attestere fakturaer og forberede meg på landsstyremøte i LVK på tirsdag. Siden det var mange dager uten nok tid på kontoret, måtte kvelden i tillegg brukes til møteforberedelser.

Tirsdag startet jeg tidlig for å ta fly til Oslo der landsstyremøtet i LVK ble avviklet. I landsstyret sitter det en representant for alle fylkene som har medlemskommuner, og i hvert møte blir det gitt rapport om aktuelle saker fra fylkene. I Sør-Trøndelag er det planer for mange småkraftverk, og arbeidet med vannforvaltningsplanene omfatter selvsagt også regulerte vassdrag.
Forslag til høringsuttalelse på EU-kommisjones forslag til forordning av energiinfrastruktur ble  gjennomgått, noe vi fikk oppfordring om å gi tilbakemelding på før den sendes inn.
Det er nedsatt en ny gruppe som skal følge opp revisjonssaker. Denne er jeg medlem av, og sekretariatet informerte litt om saker som er tatt opp til revisjon og om saker som kan fremmes for revidering.

Onsdag startet med at jeg snakket med administrasjonen om saker vi drøftet på LVK-møtet. Det skal avvikles et seminar om vannforvaltning på slutten av mars, noe jeg tror er meget nyttig for de som er ansvarlige for dette i kommunen. Fra LVK kom det en påminning til alle medlemskommuner om seminaret. Dette ble videresendt til medlemskommuner i Sør-Trøndelag med en påskrift om at det er viktig  å delta der og litt om hva vi diskuterte på tirsdag.
Vi har flere vegsaker på agendaen. En av dem er FV 967 til Flønes. Der ønsker vi å få med en utbedring av en kurve i tillegg til opprustning. Både denne saken og prosjekt «Fra fjord til fjell» hadde jeg en samtale med en tidligere politikerkollega om. Det er alltid nyttig å høste av andres erfaringer.
Det mangler boligtomter i sentrum, og det jobbes med regulering for et par områder som er avsatt til boligformål.  I en samtale med planansvarlig ble jeg oppdatert på hva som gjøres for å finne mulige løsninger for infrastruktur.
Hovedutvalg for bygdautvikling skal ha møte på torsdag. Der er varaordfører leder, og jeg hadde et par samtaler med han om saker de skal behandle og om utsatt sak i formannskapet om regulativ for vann og avløp.
Vi har i lengre tid planlagt et møte om helseteknologi. Rådmannen har tatt kontakt med en innleder, og leder i hovedutvalg for Helse og Sosial omsorg ringte for å diskutere innhold og ansvar for et slikt møte.
Jeg fikk også tid til å rydde på kontoret etter mange møter jeg har deltatt i både  i inneværende og forrige uke.

Kommende søndag er det barne – OL på Selbuskogen skisenter. Der skal jeg som vanlig være med og åpne arrangementet sammen med to barn og ordfører i Stjørdal. Håper på fint vær til årets «skifest» med mange entusiastiske skiløpere.

Legg igjen en kommentar

