«Langfrihelg».

Etter valget reduserte jeg min godtgjørelse til 90 %, og jeg prøver da å ta fri et par dager hver måned. Fredag var jeg ikke på kontoret, men tok selvsagt imot telefonhenvendelser.  Med noen dager fri, ble det tid til å være husmor, noe  som er en kjærkommen avlastning til min hjemmeværende «bedre halvdel».

Etter at jeg kom på kontoret på torsdag, fikk jeg besøk av en politikerkollega som jeg ikke treffer så ofte utenom møter, og som har lang erfaring fra politisk arbeid. Vi fikk en lengre samtale om ulike forhold både før og nå.
Jeg skriver mange innlegg og taler hvert år, og arkivansvarlig ville registrere disse. Derfor ryddet jeg litt i mappene og slettet kladder og notater som var lagret, før jeg sendte det til arkivering. Siden det var innlegg fra alle mine år som ordfører, tok dette mye tid, men historisk kan det selvsagt være verdifullt å ta vare på.
Som vanlig kom det invitasjoner til konferanser. Noen forkastet jeg umiddelbart, men invitasjon fra fylkeskommunen til trafikksikkerhetskonferanse forsikret jeg meg om var sendt til politisk medlem i trafikksikkerhetsutvalget. Jeg har deltatt et år tidligere, og syntes det var nyttige erfaringer som ble presentert. Programmet i år ser også interessant ut, men jeg er allerede påmeldt til KS-dialogkonferanse samme dag. Ansvarlig etatsjef bekreftet at de i tillegg til poitisk representasjon skulle prøve å få administrativt ansvarlig til å delta.
Det er ikke så mange saker til formannskap og planutvalg, men de som er ferdige, ble gjennomgått. En sak om omsorgsboliger og mulig lokalisering av stasjon for ambulanse og brann, kom ettersendt på fredag. Denne gikk jeg igjennom i helga.
Som vanlig hadde jeg flere telefonsamtaler, behandlet post og gjorde avtaler om møter.

Fredag brukte jeg litt tid på saken som ble ettersendt, tok noen få telefoner og  leste epost.

Søndag kveld arrangerte Selbuklang nyttårskonsert i Moheim.  Fra Selbu stilte i tillegg til vertskoret, Felebyggerlaget, Toradergruppa, Trekkspillklubben og Neatrall. Kor E 14 fra Meråker var gjestekor. Mange hadde møtt opp, og vi ble underholdt med mye fin musikk og sang. Nok en trivelig kveld som viser at vi har mange dyktige aktører innen mange genre i bygda vår.

Kommende uke starter med formannskapsmøte etter en relativt lang periode med møtefri. Timeplanen er ikke fylt opp med avtaler, så det blir  også tid til interne møter, samtaler og kontorarbeid .

2 svar til «Langfrihelg».

  1. TommyB sier:

    Til opplysning, så sto det 20-25 biler i kø og i grøfta på Drakstenveien imorges.
    Skolebussen nektet å kjøre opp pga manglende strøing, og dermed sto enkelte elever i 1 time i Draksten og ventet.
    og hvor sender vi arbeidstakere regning for tapt arbeidsfortjeneste?
    Og vil også få underlag på hvilke forsikringer våre barn har ved transport til og fra skolen.
    litt tragikomisk å se at i forrige artikkel sto det at det var positivt at det var politisk vilje til å opprettholde skolene i distriktene…….

    • Inga Balstad sier:

      Vi er informert om forholdene på Drakstveien i dag, og har i forrige uke vært i kontakt med Statens Vegvesen og vil følge opp saken videre. Vegen er det Sør-Trøndelag fylkeskommune som har ansvar for. Om dette ikke er en kommunal veg, tar vi selvsagt kontakt for å forsøke å få forbedringer både på Draktsvegen og andre fylkesveger i vår kommune.
      Håper du ved senere henvendelser kan skrive under med fullt navn. Som regel underkjenner jeg kommentarer som ikke er underskrevet, og har heller ikke fått mer enn noen få.

      Mvh Inga Balstad
      ordfører

Legg igjen en kommentar

