Ferie.

I en uke har jeg hatt hjemmekontor, og tatt fri når det ikke har vært telefoner eller andre ting som måtte gjøres i jobben.

Siden det er relativt rolig på jobb og mange har ferie, valgte jeg å ta fri fra kontoret og besøke et par bedrifter. På tirsdag besøkte jeg Selbu Spinneri som er en nystartet bedrift i «Myrstadbygget» i Selbu. De  spinner først og fremst ull av norske bevaringsraser av sau, og er nå igang   med å utvikle garntyper de skal produsere fremover. De har utført en del  leiespinning, og har også produsert noe for salg. I tillegg prøver de seg fram med strikking av garnet for hånd og på maskin. Jeg fikk informasjon om hvordan de behandler ulla fra den kommer  inn og til den blir til ferdig garn. Det var en lang og møysommelig prosess, men damene som har startet opp, kan tydeligvis faget sitt!
I dette industribygget er det flere bedrifter, og på veg ut, stakk jeg innom Meium sjokoladefabrikk  og kjøpte med noen biter av den gode smakfulle sjokoladen deres.
For ikke lenge siden besøkte jeg Neasølv som nå er etablert i samme bygget sammen med Selbumat som har vært der i flere år.
På onsdag tok jeg turen til Jønland AS. De er nå 10 ansatte og produserer blant annet  omramminger, søyler, rekkverk, klokketårn og mønedekor. Der fikk jeg også en interessant informasjon om historie og utvilking av bedriften frem til i dag. På omvisningsrunden i fabrikken fikk jeg se hvordan de lager de forskjellige produktene, og litt om hvem som er deres kunder. Nok en spennende bedrift som videreforedler tre i Selbu som er Sør-Trøndelags største skogkommune.
Torsdag tok jeg turen innom kontoret for å se på post, attestere fakturaer og etterspørre noen saker. Det var ikke så mange som var på jobb, men i rådmannens ferie, er det andre i administrasjonen som fungerer i hans jobb.

Nå er det ferie i tre uker, og jeg ser fram til tid sammen med familie, venner og især barnebarn. Varaordfører tar over for meg slik han har gjort de foregående årene, og da vet jeg at jeg kan ta ferie i trygg forvisning om at alt blir ivaretatt.

GOD FERIE!

Legg igjen en kommentar

