Reiseliv.

Det har i en periode blitt jobbet med et reiselivsprosjekt som er støttet av Blilyst, Selbu kommune og Selbu Næringsforum. Vi har mye spennende å tilby i bygda vår, så det er på tide å få kartlagt hva vi har, få utnyttet bygdas potensiale og få en samordning mellom ulike reiselivsaktører.

Torsdag var jeg invitert til å være sammen med noen BI-studenter som skal ta for seg reiseliv i Selbu. De skal levere bacheloroppgave kommende vår, og har i denne forbindelse sagt seg villige til å planlegge et reiselivsprodukt for barnefamilier. Det er i alt 11 studenter som skal arbeide med denne oppgaven og ta for seg ulike deler av prospektet. En gruppe skal arbeide med konsept, en med marked, en med organisasjon og en med økonomi. Som første post på programmet torsdag sto en rundtur i bygda med en guide som ofte er med og guider turister i Selbu. Vi besøkte store deler av kommunen, og fikk redegjøring om historikk, eksiterende næringsli, reiselivsprodukter, idrettsanlegg og andre ting av interesse. Etter at vi returnerte til Selbusjøen Hotell & Gjestegård, fikk jeg ordet for å fortelle om kommunen. Jeg brukte da en tilpasset versjon av en powerpoint-presentasjon som jeg har brukt tidligere. Noe ble repetisjon fra rundturen, og noe nytt ble også presentert. Det var en lydhør og interessert gruppe studenter som også stilte noen spørsmål i etterkant. De har kontakt med leder for reiselivsprosjektet her i Selbu, men jeg understreket at de selvsagt også kan ta kontakt med meg og andre i kommunen om de trenger opplysninger. Jeg gleder meg til å få presentert det ferdige produktet!
Papirene til tirsdagens planutvalg og formannskap var  lagt i hylla mi, så jeg  begynte  litt på forberedelsene til de møtene. Etter en purring fra LVK sentralt, sendte jeg en påminning til resten av medlemskommunene i Sør-Trøndelag om påmelding til forestående regionmøte. Det er rart at ikke flere prioriterer dette møtet, siden de sakene som står på agendaen har enormt stor betydning for kommuner som har kraftanlegg innenfor sine grenser.

Fredag denne uken tok jeg fri fra kontoret, men var selvsagt å treffe på telefon. Jeg hadde planlagt tur sammen med barn og barnebarn til Oslo. Det er godt å kunne slappe av sammen ei hel helg, og selv om jeg var uheldig å bli frastjålet penger og kort, ble turen vellykket. Alle trivdes, men både små og store syntes det var utrolig godt å komme heim.

Legg igjen en kommentar

