Kontordager og ungdomsteater.

Denne uken startet med to hele dager som i utgangspunktet kunne disponeres til kontorarbeid. Det ble heldigvis  tid til å gjennomgå diverse saker som «lå på vent».

Mandag morgen gjennomgikk jeg protokollen fra budsjettbehandlinga i formannskapet. Det ble endret litt på oppsettet før den ble ferdigskrevet. I tillegg forberedte jeg noen forslag til kommunestyrets behandling. Dette oversendte jeg til mine samarbeidspartnere i formannskapet for vurdering. Hele formiddagen gikk med til samtaler og arbeid med budsjettet og andre aktuelle saker.
På slutten av dagen tok rådmannen seg tid til en prat. Heldigvis ser det nå ut til at vi kan få avtalt et intervju i forbindelse med ansettelse av daglig leder for veiprosjektet RV 705 – Rv 30 «Fra fjord til fjell». Rådmannen avtalte tirsdag tid og sted for et intervju. Håper vi så raskt som mulig kan få ansatt en person i den jobben.

Tirsdag morgen hadde jeg avtalt et møte med en journalist i Selbyggen. De ville ha et intervju med meg om noe som skal brukes i julenummeret. Sammen dro vi til mitt hjemsted for å ta diverse bilder og friske opp minner fra barndommen. Jeg lovte også å  forsøke å finne noen bilder som hun vil bruke i avisen.
Også denne dagen arbeidet jeg med diverse saker som legges ut på meg som ansvarlig, i tillegg til at jeg svarte på epost. Etter lunsj fikk jeg endelig mulighet  til å besøke Eldresenteret der saniteten hver tirsdag har åpent hus for kommunens pensjonister. Der var det fullt hus, og jeg benyttet anledningen til å lese to dikt for dem i tillegg til at jeg takket de som hver uke stiller opp som arrangører. Det var loddsalg med mange fine gevinster som de som er til stede gir til formålet, og flere loddbøker ble  utsolgt. Jeg kjøpte lodder, og vant også på noen som jeg hadde merket av til mine to barnebarn ved Aursund. Disse sammenkomstene er trivelige, og jeg treffer mange kjente. Allsang står på programmet, og det liker jeg godt å delta i. Sanitetsforeninga fortjener en stor takk for at de bidrar til denne aktiviteten for våre pensjonister.
Etter at jeg kom tilbake på kontoret hadde jeg avtalt et møte med noen fra bygda. De etterspurte saker som er til behandling i kommunen, og heldigvis hadde saksbehandler tid til å være med på en samtale.  Det er greit å møte folk på denne måten, og det beste er å kunne gi svar umiddelbart. Er ikke saksbehandler tilgjengelig, må jeg som regel be om henstand til jeg har fått undersøkt saken nærmere, og det skjer selvsagt ofte.

I kalenderen min hadde jeg reservert onsdag til hjemmekontor. I tillegg til å ta imot noen telefoner og gå igjennom epost, brukte jeg dagen til private gjøremål.
Onsdag kveld dro jeg til Bell amfi for å se på Selbu ungdomsteater som fremførte  «En julefortelling» av Charles Dickens. Det  var ungdommer som skuespillere, musikere, scenearbeidere  og lys- og lydansvarlige, og alle  gjorde en fantastisk  jobb. Selbu Teaterforum stiller opp som produsent i tillegg  til at en voksen står for regi og instruksjon. Det er flott at noen tar initiativ til slike oppsetninger. Gjennom å delta på scenen og lykkes i et fellesskap, blir selvtilliten styrket, og det er en vikitg ballast å ha med seg videre i livet. Takk til alle aktører og støttespiller for en fin forestilling.

Resten av uken går stort sett med til møter i tillegg til at det kommende helg er julemesse og juleforestilling ved Peder Morset folkehøgskole. De setter opp samme stykke som i fjor, og med den opplevelsen friskt i minne, ser jeg fram til å se «Julestemning» på nytt.

Legg igjen en kommentar

