Flott nyskole!

Ja, endelig har vi i Selbu fått nybygg ved Selbu Videregående skole. Dette er et stort løft for Neadalsføret. Det blir nå enda mer attraktivt å velge dalførets egen skole etter endt ungdomsskole.

Torsdag startet med noe timer på kontoret. Mange  saker ligger og venter, og det er flere som venter på svar på en eller annen henvendelse. For å få gitt fyldige og gode svar, er jeg avhengig av at saksbehandlere har tid til å møte meg, og mange av dem er også opptatt store deler av dagen. Men jeg prøver så langt det er mulig å gi tilbakemelding innen rimelig tid.
Jeg bruker også en del tid på å forberede meg til alle de åpninger, jubileer og andre ting jeg blir invitert til. Det er trivelig å få lov til å delta på alt det som skjer i bygda vår, og jeg liker ikke å møte uforberedt når jeg skal si noen ord.
Etter lunsj dro jeg til byen for å ha møte i arbeidsutvalget i Blilyst. Sammen med ordfører i Midtre-Gauldal og ordfører på Oppdal, er jeg med i arbeidsutvalget. Dette møtet ble brukt til å forberede «Samarbeidslyst» som skal arrangeres den 11.september. Vi skal da bl.a. ta for oss hva som skal skje med prosjektet  Blilyst videre, og få et innblikk i ulike ting som skjer rundt om i medlemskommunene.
Vel hjemme fra byen tok jeg turen til Selbu Videregående skole der det var invitert til innvielsesfest i nybygget. Det var et fantastisk fint tilbygg med ny kantine, kjøkken, bibliotek og  nytt verksted. Utearealet var også fint med mange «rom» det er trivelig å oppholde seg i. Skolen har fått større lokaler, og  der er heller ikke tvil om at skolen har fått langt triveligere lokaler  etter utbygginga. Når den gamle barnehagen i tillegg blir ombygd slik at ansatte også får nye arbeidsplasser, vil det bli perfekt for alle som til daglig oppholder seg i skolen på Bellflata. Videregående skole betyr enormt mye for hele Neadalsføret. Det er positivt for kommunene at ungdommene blir boende heime etter at de er ferdige med ungdomsskolen. Også  for lokalt næringsliv er det viktig å ha en videregående skole i nærheten. Tilgangen på lærlinger og samarbeid om studieretninger betyr mye for rekrutteringa av ansatte.
Etter at jeg kom heim fra innvielsesfesten, tok jeg meg tid til å lete opp distriktsnyhetene på nett-tv for å se innslaget om den store selbuvotten. Det var virkelig god selbureklame, og de som startet tiltaket med  å strikke en slik kjempevott, skal ha all ære for at de er med og markedsfører kommunen på en fantastisk fin måte.

Fredag var det også tid for å arbeide på kontoret  før jeg avsluttet arbeidsdagen og dro til Orkdal på valgkamparrangement i regi av Sør-Trøndelag Arbeiderparti. Jens Stoltenberg, Jan Davidsen og  alle de fem første kandidatene på Arbeiderpartiets stortingsvalgliste hadde innlegg, og i tillegg spilte DDE. Det var en trivelig tur til Orklahallen, og  den positive stemninga som vi fikk med oss der, er verdt å ta med videre i valgkampen  i kommende uke.

Ennå er det ei uke igjen til valget. Håper at alle vil bruke stemmeretten sin. Det skulle nesten være en selvfølge i et demokrati at alle vil være med og påvirke samfunnsutviklinga gjennom å avgi stemme. Mange sier at det uansett ikke blir forandringer, men utviklinga er heldigvis langt ifra uavhengig av hvordan Stortinget er sammensatt. Jeg er heller ikke enig i alt som Arbeiderpartiet gjør, og det er nok ikke mulig å være enig i alt et parti står for. En må finne det partiet en er mest enig  med og bruke stemmen sin i tråd med det.

Legg igjen en kommentar

