Sommerferien er over.

Etter en fin og opplevelsesrik sommerferie gleder jeg meg nå til å starte på jobb igjen. Tre ukers ferie går fort, men jeg har opplevd mye og slappet av sammen med familie og venner.

Første ferieuke reiste vi sammen med gode venner på tur med Brustad Bussreiser. Bussen plukket oss opp på Stjørdal, og turen gikk derfra til Oslo og videre med ferje til Kiel. Så gikk turen gjennom Tyskland og videre til Budapest. Der gikk vi ombord på en elvebåt som i løpet av fem døgn tok oss oppover Donau med stopp i Bratislava, Wien, Melk og til Passau i Tyskland. Derfra gikk turen tilbake til Stjørdal  med buss og ferje fra Kiel igjen. Vi hadde en fantastisk guide med oss på turen, og det var også lagt opp til guidede turer på alle de stedene vi var innom på elvecruiset. Vi stortrivdes på turen og traff mange trivelige medreisende.
Etter hjemkomsten har vi hatt besøk av barnebarn, og med et så fint vær som vi har hatt i det siste, ble det lange late dager på badestranda i Selbu. Med klart, fint vatn og fin sand i «Skultrøraset» savner i alle fall ikke jeg opphold i sydlige strøk, og det var tydelig at også de minste koste seg og har fått et verdigfullt minne om badeliv i Selbusjøen.

Lørdag kveld overvar jeg konserten til Young Sound. De arrangerte konsert på Granby Gård, og der var det fullsatt sal. Det var et fantastisk flott og variert program de fem ungdommene presenterte, og de beviste også at  de tar samfunnsansvaret på alvor siden hele inntekten av konserten  gikk  til Kirkens Bymisjon. Flott gjort både av ungdommene og av Inger og Åge på Granby som stilte opp med gratis lokaler.

I morgen blir det  arbeidsdag på kontoret. Jeg må se igjennom post som har kommet i ferien og oppdatere meg på hva som har skjedd de ukene jeg ikke har vært der. Varaordfører har fungert i min ferie, og det er jeg trygg på har gått bra.  Sommeren er en rolig tid også politisk, men nå blir det snart fullt kjør med møter og ikke minst forberedelser til høstens stortingsvalg. Håper vi klarer å gjøre valgkampen så interessant at flest mulig vil bruke stemmeretten sin.

Legg igjen en kommentar

