Helg og 17.mai

Nå er det helgefri, og jeg gleder meg til 17.mai feiring sammen med barnebarn i Brekken. Etter lek, kirkegang og sosialt samvær der, skal jeg delta i folketoget i Selbu. 17.mai er først og fremst barnas dag, men for meg som for de fleste voksne i Norge, minner grunnlovsdagen oss på hvor heldige vi er som lever i et fredelig hjørne av verden. Derfor kler vi oss i vår vakreste stas og drar ut for å delta i markeringa av dagen.

Etter at jeg var ferdig med onsdagens meklingsmøte, startet torsdagen med møte i styringsgruppa for SLT (Samordning av Lokale kriminalitetsforebyggende tiltak), før formannskapet samlet seg til strategidrøfting for samarbeidet i Værnesregionen. Fredag gikk turen til Støren der det var møte i arbeidsutvalget for Blilyst. Blilyst  er et interkommunalt samarbeid mellom innlandskommuene i Sør-Trøndelag. Os fra Hedemark og Rindal fra Møre og Romsdal har også kommet med som medlemmer.  Dette har vært og er et spennende prosjekt med tanke på regional utvikling, og så langt er det vedtatt at dette i alle fall skal bestå ut 2010. På møtet i dag bestemte vi oss for å engasjere noen som kan hjelpe oss med å finne modeller for hvordan vi kan videreføre prosjektet.

Jeg avsluttet dagen i Trondheim med generalforsamling i SIVA Selbu. Dette er et selskap som eies av SIVA og Selbu kommune. Selskapet eier et bygg som ligger på industriområdet til Kjeldstad i Selbu, og som er utleid til Kjeldstad Holding. 

Også denne uka har vært hektisk, men interessant. Onsdagens mekling viser at det nytter å stå på og kjempe for det en har tro på. Det skal uansett bli godt med et par fridager før vi skal ha heldagsmøte i kommunestyret med tema skole i tillegg til ordinære saker på mandag. Jeg håper vi får fint vær den 17.mai, og vil ønske alle lykke til med feiringa av grunnlovsdagen vår.

Legg igjen en kommentar

